Husvandring

Har det förresten inte varit på tok för få bilder här på senaste tiden? Jag ska nog passa på i helgen att ge er lite uppdateringar och lite godbitar från de gångna månaderna, har nog en del att visa er faktiskt.
Jag passar på idag när jag ändå har rätt minneskort i att visa mitt fina växthus som jag köpte nu till nya lägenheten, tänkte att jag ska ta tag i växtligheten här för det är något som jag verkligen har längtat efter där nere i mörkret på första våningen. Mer sol men fortfarande ingen balkong, så jag har placerat ett miniväxthus för att kryddorna ska klara sig så länge som möjligt. Än så länge verkar det gå vägen.
Ett annat inköp är två ståtliga orkidéer och min plan var att få dem att trivas ordentligt och bli mästare på orkidéodling, vilket ju tycks vara en riktig konstart. Idag tog jag dock ett steg bakåt i den utvecklingen när jag under min fasthamring av antennsladden på något fortfarande outgrundligt märkligt sätt lyckas välta krukan ur fönsterkarmen och bryter ena stängeln rätt av. Var det allt? Nähä då, när jag sedan ska böja mig ner för att sopa upp allt drar jag till den lilla bordslampan som tillfälligt stod på golvet och knäcker fästet så att den nu är helt obrukbar. Allt inom loppet av tre sekunder, helt fantastiskt jobbat. Nu återstår en och en halv stängel och jag försöker hålla modet uppe detta till trots och bjuder på en liten blomkavalkad från när de fortfarande var hela.



Underbart doftande liljor som tyvärr vissnade alldeles för snabbt, fördelen med det är dock att jag slipper ohygglig snuva varenda natt


















Och vill såklart visa min underbara teburk (av sådan sort som man aldrig tycks kunna få för många av, ni vet..) som har, hör och häpna, tekannor på!




Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0