Såhär tre dagar innan

Ett inlägg i månaden är väl lagom? Nej men allvarligt talat, skärpning. Till mitt försvar har jag: nytt jobb, två timmars pendlingarna om dagen, en avtagande magkatarr och ett lägenhetsbyte att hålla i huvudet, utöver allt det där andra som försöker trängas där inne. Och så resan förstås. På fredag morgon far vi till Washington och New York och åtta parisiska timmar. Jag är fruktansvärt uppspelt nu när det börjar närma sig och självklart måste allting, varenda liten detalj, planeras minutiöst. Och går man inför att göra det är man in for a treat, om man säger så. Däremot har jag inte börjat packa överhuvudtaget och jag stirrar emellanåt ångestfyllt med "jag-gör-det-sen"-blicken mot den tomma väskan ovanpå garderoben. Ikväll ska jag.

Efter hemkomsten ska jag försöka återgå till mitt vanliga jag igen. Mitt vanliga, förvirrade, disträa, odisciplinerade och splittrade jag. Can't wait.

Uppdatering utlovas inom en månad denna gång, med betoning på UTLOVAS. Var rädda om er tills dess, det ska jag!


Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0