Encore

Jag ska försöka på nytt, även om det gick åt pipsvängen förra gången. Det mesta går bra just nu. Nu inväntar jag med spänning de katastrofala följder som borde uppstå av ett sådant här uttalande. Det var ju det som hände sist, jag fick för mig det ointelligenta infallet att beskriva min tillvaro som tillfredställande och något som faktiskt kändes bra. Det skulle jag inte ha gjort tydligen, dagen efter får jag beskedet att de inte kunde behålla mig på jobbet och ett par efterföljande småtråkigheter. Nu har det löst sig, jag slutade i Malmö i fredags och hade kontraktskrivning 07.15 imorse uppe i Helsingborg. Jag ska alldeles strax bege mig mot första arbetsdagen tre minuter hemifrån; att sitta på ett strömlöst tåg någonstans utanför Kävlinge är numera historia. Två timmar om dagen och elvahundra i månaden kommer sparas. Däremot kommer det bli riktigt olidligt spännande att se hur kollegorna och arbetsuppgifterna är, det har jag inte alls fått grepp om. Närhet till jobbet i all ära, men när man väl är på jobbet ska det ju funka också. Och det kommer jag sakna otroligt mycket från Malmökontoret, jag lägger en stor lapp i tomtens säck att det ska gå bra här också.

Jag hör nog av mig snart igen så ni får veta hur det gick. Sedan har det varit väldigt mycket text här på senaste tiden, är det inte dags för lite bilduppdateringar igen? :) Håll utkik!




Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0