25

Tro det eller ej, men jag har varit på ett lysande humör idag. Jag har tagit det lugnt som en snigel och det har varit fantastiskt väder i hela Sverige. Imorgon ska jag till jobbet och efter det kommer jag planera inför helgens festligheter, så hektiskt kommer det se ut ända fram till lördag när ni kommer, believe me. Därför är denna dag som en oas där lugnet står i centrum. Jag har bara gjort precis vad jag orkar och velat och kört med Kristoffer sådär lagom mycket. Ett par skor (våga inte säga ett dugg!) är jag rikare, och mamma har berikat kontot väldigt behövligt. Tack än så länge!

Jag har redan spenderat ett år, sedan jag fyllde 24 ungefär, med total ångest över att jag bara blir äldre, tjockare och mer meningslös i min existens, så då trodde jag att hela den här dagen bara skulle bli en kaskad av otrevligheter. Men på något sätt vände det, jag insåg att åtminstone idag kan jag göra lite precis hur jag vill, folk runt om mig är snälla mot mig och uppmärksammar att de tänker på mig. Dessutom var det inte så farligt, jag är precis lika hängig i fläsket som när jag var 24. Nu har jag däremot chansen att vända det, att ta åldern med ro och jobba med tiden istället för mot den. Rätt vad det är kanske jag får höra "Oj, är du bara 25?". DET skulle väl vara den replik som skulle göra min dag komplett.


Oskar Linnros om den kritiska födelsedagen. Beredd att hålla med så fort jag kommit ordentligt över det här krönet.



Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0