chokladdrömmar

Jag har en given regel som innebär 40 (!) minuter obligatorisk snooze för att över huvud taget komma upp ur sängen på morgonen. Imorse hade jag väldgt intensiva drömmar under denna sejour, drömmar som idag tematiserades av kategorin "Jobb". Och som vanligt när det gäller drömmar tycker man att allting är helt logiskt och i sin ordning när man väl drömmer och reagerar bara på halten Konstigheter om man kommer ihåg allt sen i efterhand. Det roliga med att de skedde precis innan jag skulle gå upp var att jag faktiskt kom ihåg precis hur det kändes och jag stod där framför spegeln på toaletten och hade knappt öppnat ögonen medan jag fnissade åt mina tankars och mitt undermedvetnas logik.

Sara och jag stod på "fel sida om bron" (vilket mynnar i att jag igår såg en dokumentär om skolval och familjer i Malmö som bodde på "fel eller rätt sida vägen", men är egentligen inte det roliga alls) i ett uråldrigt London, när en av mina kollegor på MP i Malmö kommer fram och erbjuder mig ett jobb som chokladpralinstillverkare på Telenor med goda utvecklingsmöjligheter. Jobbet verkar ju oerhört lockande (visst har väl ni också hört talas om att telefonföretag rekryterar just pralinprasslare nu?) men jag förklarar för henne att nu har ju jag fått det här andra jobbet via er och jag får nog stanna här ett tag. Hon försöker övertala mig med halvbra faktorer som lite bättre lön, längre uppdrag och Sara tyckte att det inte fanns något att tveka på. Jag vidhåller att jag inte vill göra Helsingborg och det nya företaget besvikna och hoppa av.

Det här om något måste väl vara en fingervisning om att tillvaron är ok; jag tackar nej till ett jobb som innebär att doppa mig själv.. eeh, jag menar andra saker i choklad! Bättre bevis än så finns antagligen inte. (Det här med chokladen kan eventuellt återkoppla till att jag vill dra ner på sockerintaget och därför försöker vänja mig av med smågodisätandet och uteslutande hålla mig till mörk choklad vilket är oerhört otillfredställande. Kanske kan vara värt det i slutändan dock)

I helgen kommer jag att lägga upp lite bilder tänkte jag, precis som jag utlovade förra inlägget. Keep looking.

Trevlig helg så länge!



Johanna


Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Ibland när jag stressat extra mycket i skolan, drömmer jag röriga jobbdrömmar. Har utan framgång försökt sätta upp dem som övertid.

Din dröm var fantastiskt mycket roligare! Chokladpraliner!?

2011-12-02 @ 17:32:14
Postat av: Johanna

Ja jag vet inte riktigt var det kom ifrån, antagligen var det ju min avtagande sockerkonsumtion som sa ifrån... Om du inte kan sätta övertid kan du kanske ta ut flextid för dem åtminstone? ;)



PS. Jag har inte fått något svar på mitt mail häromdagen, ring gärna istället om du vill :) DS.

2011-12-02 @ 22:21:21
URL: http://classyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0