Världens gulligaste

Idag var jag helt färdig på väg hem från ett ångestladdat gymbesök som vanligt, när helt plötsligt promenaden hem tog dubbel så lång tid. Varför? På hundra meters avstånd såg jag världens gulligaste berner-valp som jag absolut inte tänkte låta gå förbi oklappad. 4 månader gammal, herregud! Jag pratade länge med ägaren och fick ett par rejält vassa bit i jackärmen och någon stackars hårslinga som inte visste vad som väntade den när den trillade ut från mössan. Ägaren berättade att valpen var importerad från Schweiz så mer äkta än så blir inte en berner sennen. (Snacka om prylbög..)

Jag är helt hundtokig nu för tiden och kan inte gå förbi gulliga hundar utan att klappa och kela med dem, det är omöjligt. Imorgon ska jag som tur vara hundvakt till älskade Lizzan och vi ska mysa hela dagen. Underbart!


Jag och Lizzan hemma i Tyringe





Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0