tight värre

Ojojoj. Nu har jag stått i duschen och förarbetat ett helt nytt inlägg i hjärnan, raderat och ändrat formuleringar och funderat över ordval. Det är en av de mest kreativa och högaktiva platserna för min hjärna att vistas, problemet är bara vad som händer sedan med alla de tankar som efter att duschdörrarna öppnas bara försvinner ut i rymden. I det här fallet hamnar i stort sett alla här i min datorkryptering och fortsätter vidare till er lagom intresserade läsare. Nu sitter jag i skräddarställning i soffan med vinglaset bredvid och tar tid jag absolut inte har till att uppdatera er lite. Vin?! tänker ni. På en tisdag? Ja, av två anledningar.
1. jag spenderade helgen med Trivial Pursuit och popcorn, lite filmer och två besök på Nautilus. Före nattning låg vi som vanligt som två pensionärer med varsin bok på vår förutbestämda plats i sängen och frossade i vettig litteratur. Mycket moget, men med följd att jag saknade ett trevligt glas vin eller två.
2. Jag gillar själva bilden och idéen med ett glas vin till författandet, folk har ju druckit betydligt starkare saker under sitt skapande oavsett vilken dag i veckan det har varit.

Och jag kommer ändå somna inom en kvart, jag är helt slut i huvudet efter två hårda dagar som växellärling nere på Lunds kommun. Det är bara den här veckan som denna situation råder och trots att jag tycker att det både är roligt, spännande, nyttigt och praktiskt är det absolut inte vad jag har tid med just nu. Mitt liv går absolut inte ihop just nu. Det är för mycket, och samtidigt för lite, på gång just nu. Jag har 100 % studier fram till januari samtidigt som jag ska rycka mig hårt i kragen och äntligen skriva min sista tenta från Campus om en månad. Sen behöver jag verkligen få ett jobb och går därför på alla intervjuer jag kan och irrar runt inne på diverse jobbsökarsidor på nätet simultant, samtidigt som jag inte kan ta ett jobb med för mycket timmar, för det har jag inte tid med. Herregud, hur ska detta sluta?

Nu har jag i alla fall tusen (tre) ärenden som måste utredas innan jag kryper mot sängen, men jag återkommer med säkerhet innan veckan är slut. Då ska jag lägga fram min teori om sfärer för er. Mycket spännande, känn er intrigerade!






Johanna


Kommentarer
Postat av: pappsen

Mycket intressant att du å ena sidan betraktas som fröken virrepära, och å andra sidan är klarsynt, analytisk och litterärt ekvilibristisk. Växellärling hmm... Forex kanske?

2010-11-24 @ 11:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0