SNÖ

Nu har jag överlevt min tredje dag här uppe i storskåne och dagen lider mot kväll. Det blir lite pepparkakor och julöl/glögg för att frottera sig i årstiden, dock blev fotbollsmatchen vi skulle sett under tiden inställd på grund av att de även i England tycks ha problem med vädret. Usch, jag medger helt och hållet utan att skämmas ett dugg att jag redan är trött på snön. Eller, egentligen handlar det väl om att jag är trött på att städerna inte hanterar snön som jag hade önskat. Is, modd och slask gör det omöjligt för pensionärer, barnvagnar och mig med min rullväska resandes mellan städer att ta sig fram utan att få raseriutbrott eller ge upp. Helsingborg tycks dock vara en stad som kanske genom naturligt urval trollar bort all snö staden får extremt snabbt, vart den tar vägen kan jag inte förstå, och det bryr jag mig heller inte ett dugg om.

Vi var i alla fall ute och promenerade igår eftermiddag innan snön och mörkret lade sig, lite fotografier från strapatsen följer.... nu.

 



























Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0