Kafferep.

Jajamän. Som en blixt från en disig himmel dök idén upp och jag kände mitt kall direkt: jag ska starta en kafferepsklubb. Sju sorters kakor på småfat, praliner i glasskålar, små porslinskaffekoppar och övervägande kvinnor ska alla trängas hemma hos mig med jämna mellanrum för att förkovra sig totalt i traditioner på konservativt vis. På somrarna ska jag göda syrénbusken bredvid vår hammock på innergården och skapa en berså så att vi istället kan flytta ut samkvämet dit.

 

Gud vad jag känner ibland att jag är född i fel era av historien. Men you just wait and see! Kafferepskonceptet kommer köras igång i början av 2011. Jag har redan mentalt förberett mig och jobbar just nu som hårdast med utrustning för att lansera min idé: kokböcker (som jag kan fylla själv, inte en färdig) är önskade, glasskålarnas kvantitet ska växa och jag har hittat många intressanta recept som ska testas inom kort. Får nog även intervjua mormor nu under julhelgen kring tillverkning av såväl klassiker som rutiga kakor som nyare favoriter (åtminstone går de hem hos min syster) som chokladbiskvier. Underbara dofter ska vandra i trapphuset och jag hoppas att jag kan locka några till att dyka förbi på ett smakprov.









Hjärtligt välkomna så småningom!

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0