God Jul!

God jul alla mina läsare, även om det kanske inte alltid blir vad man tänkt sig. Den här julen har varit myckt märklig, och inget har hittills gått enligt planerna. Allt började med att släktträffen hos pappa med farmor och farfar blev inställd eftersom farfar är dålig, mycket olyckligt. Sedan inträffar det årliga skånska snökaoset högst olägligt på Sveriges största reshelg och det var med hjälp från ovan so jag relativt smärtfritt tog mig till mamma i Tyringe under gårdagen. Då slår nästa chockvåg: Dennis pappa tänker inte köra ner till Skåne, vilket innebär att Majsan fick förlita sig på de förrädiska järnvägsspåren. Det gick helt och helvete och nu sitter vi här, jag och mor och lizzie på julafton och väntar på att hämta Maja & Dennis som med buss kommer nå skånska gränsen där vi ska möta dem om en timme. Herregud, Kalle Anka får förlåta att vi missar honom.

Till råga på allt pratade jag precis med Kristoffer i telefon som tryggt sitter och trycker i Landskrona. Han upplyste mig om att middagen med hans familj och vänner imorgon är inställd på grund av sjukdom vilket visserligen innebär att jag inte behöver ut och stressa i den katastrofala jultrafiken.

Det som är skönt med sådan här kaos är väl i och för sig att man omprioriterar vad det faktiskt är som är viktigt i livet, presenterna betyder inte så mycket om inte min syster är här och kan dela ut dem till mig. (nu vägrar hon ju alltid att vara tomte varje år, men ni förstår symboliken)

Nu ska vi köra och vi lovar att ta det lugnt ute på vintervägarna! Hoppas att ni alla andra har en riktigt trevlig, lugn och fridfull jul!


Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0