Uppdatering

Jag får väl börja med att som vanligt ursäkta mig lite för min bristande närvaro. Men jag känner att det behövs en viss nivå på inläggen, jag tänker inte bara sitta och rabbla upp vad som hänt sen senast.  Vilket de facto endast är riktigt tråkiga saker, bara administration och krångel känns det som. Egentligen har jag ingenting jag vill dela med mig om nu heller men det känns taskigt mot er som väntar att inte servera något alls. Hellre kallt och äckligt än svält, eller? ;P

Den här veckan är en riktig mellanvecka för mig, två jobbeftermiddagar, förberedelser inför studier och lite pyssel. Min hjärna går på högvarv för att det känns som att det är mycket som händer nu. Jag tror faktiskt inte att det är det, det handlar nog mest om att jag inte vill vara oförberedd på det som väl händer. Men på söndag åker jag iaf upp till Halmstad och stannar fram till fredag. Det ska verkligen bli intressant att se hur allt blir då. Det är en situation som jag faktiskt inte har stimmat och stökat över redan, min vanliga planeringsöverdrift har uteblivit. Men det kommer säkert i takt med att helgen närmar sig, jag är trots allt om inte nervös så åtminstone spänd inför detta. Riktig sambo med riktig kille! Det är en boendeform jag inte upplevt än men jag kan knappt bärga mig. Dock kommer jag ju bo hos honom, stor skillnad från att bo ihop. Hans grejer, hans regler. Jag vet att jag har ett visst bestämmandebegär och jag ska verkligen försöka lägga band på mig, det är trots allt bara knappt 2 månader. Men jag har snällt frågat om lov och lika snällt blivit beviljad ett par gröna växter att ta med mig upp, de ska jag vårda ömt.

Till slut kan jag berätta för de som bryr sig att pelecanos # 9 nu är utläst, Shame the Devil. Bara fyra stycken kvar nu av tidigare utgivna, sen måste jag sitta och vänta på att han ska skriva nytt. Så taktiken är att dra ut lite på det fastän jag inte vill något hellre än att slänga mig in i nästa. Om jag läser några andra mellan avverkar jag pelecanosböckerna långsammare, men å andra sidan älskar jag känslan och blir uppriktigt glad när jag läser dem. Jag tycker om Washington-miljön så mycket att jag verkligen vill dit och tror mig trivas där dessutom. Jag tror att jag snart ska tillägna Pelecanos och Washington ett eget hyllande inlägg så att ni förstår hur jag känner.


Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0