Splittrad

Jag inser först nu i min livshistoria att ambivalent inte nödvändigtvis är en rak översättning till splittrad. Därför väljer jag det enklare och mer oakademiska och faktiskt även mer korrekta ordet till min rubrik för att beskriva och delge er den sanningsenliga situationen. Jag är inte splittrad i mina val eller alternativ, snarare splittrad som att vara över allt samtidigt. Jag har tusen grejer att hålla i huvudet, planeringar ända fram till jul och saker att åtgärda och händelser som inte får missas. HELA TIDEN. Lite av det kommer säkert underlätta när jag bara har en grundbas att utgå ifrån vilket även kommer att dra ner på de administrativa problemen som ständigt tycks uppstå hur engagerad och väl insatt man tycker sig vara. Men vecka 45 börjar jag alltså helt och hållet i Helsingborg igen.

 

Nu vill jag egentligen inte sitta här och vara seg när jag inte har något speciellt att framföra. Jag tänker säga det enda jag har koll på nu och inte får missa för allt i världen; 28 oktober släpper Daniel Lemma sitt 5:e album och då ska jag HA det. Sedan gör han en spelning på Tivoli som jag definitivt ska på den 7 november, det ger mig en dryg vecka att lyssna in mig i albumet. Det kommer att bli ett sant nöje, skulle jag tro. Det ger mig dessutom en chans att revanschera den katastrofala innebörd som hans förra tivolibesök gav mig, den talar vi snart inte om längre.

 

Jag återkommer med största sannolikhet inom kort, var rädda om er tills dess! =)

 

Johanna


Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Vad hände då?

2009-10-20 @ 19:04:17
Postat av: Johanna

Jag menade väl men uttryckte mig fel, om vi säger så. Jag kan berätta den långa versionen nästa gång vi ses. ;)

2009-10-21 @ 20:53:52
URL: http://classyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0