Pressure Drop

Hejhej sedan senast. Jag har funderat länge på att expandera min blogg till att inkludera "dagens skada" med tillhörande bildbevis. Det har nämligen visat sig att vara mer av en oskriven regel än ett osmidigt undantag att jag har nya blåmärken, rivsår eller andra mindre tjusiga märkningar på min kropp varje dag. Orsaken till detta är nog känd för de flesta; jag är fruktansvärt klumpig. Som tidigare nämnts tror jag har jag en tendens till att alltid snubbla, välta, ta sönder, trilla, spilla och på ett eller annat sätt förstöra både mig och min omgivning. Varför? Jag har dessvärre inget svar. Jag och Sara hade en teori om det i våras. Eventuellt kan det bero på konståkarens allmäna vana av gott om plats för grovmotoriken att breda ut sig på och att detta var en ganska vanlig åkomma som drabbade just iskonstsutövare. Såvida inte någon får för sig att forska i ämnet kommer det antagligen dock att lämnas åt personliga funderingar. Och huruvida det kommer att skapas en fotoblogg för att redogöra över dessa något skämmande och generande symptom på degenerering ska jag fundera ett tag till över.

Nu ska jag inte sitta och vara långrandig utan återgå till mitt pluggande inför tentamen i Business Culture imorgon kl. 08.30 sharp. Eftersom jag på allvar tog tag i studierna idag, innan dess kanske sammanlagt lagt ner tre-fyra timmar totalt, är det turligt för mig att litteraturen varken är våldsamt komplicerad eller uråldrigt tråkig. Den innebär inte mer än vår egen föreläsares bok på knappt 90 sidor inklusive allt, av vilket mycket kan tas ur. Vidare är det nästan som kåserier från hans sida och stundtals grova generaliseringar och stereotyper och hur man handskas med dessa som vårt studiematerial innefattar. Inget MOL eller RoEK här inte, tacka högre makter för att förra höstens enorma uppbåd (nåja) har kunnat läggas till historien. Imorgon är åtminstone tentan över och pressen kan släppa.
(koppling till dagens rubrik, ursäkt hoppas bli mottagen om det kan framstå som för långsökt)

Vi hörs inom kort skulle jag tro, då har jag lite mer att komma med än verklighetsundanflykter och tidsödsling för både er och mig. Ha det bra alla!


Johanna


Ps. Jag vill förresten berätta på tal om ingenting om information som ni lika gärna kunde ha undsluppit ert intellekt. Jag har fått en enorm stelhet och därmed även smärta i min nacke, axlar och ner mot skuldrorna. Jag vet inte var det kommer ifrån hur länge det tänker stanna eller vad jag kan göra för att lindra detta. Jag har försökt påverka genom de klassiska nackrullningarna samt en och annan importerat amatörmassage och de åtgärdena har hjälpt någorlunda. Kan ni vänligen och medmänskligt be en bön för att det går över snart? Tack på förhand. Ds.


Kommentarer
Postat av: fadern

Den vetenskapliga förklaringen till klumpigheten kan kanske kopplas till genetiken och arvet, då jag gick under namnet "fummel" som ung, vilket du säkert känner till. ( Visst är det kul med arv i förtid :)). Angående nacken... stretcha hamstring så går det över.

2009-10-28 @ 11:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0