Studiesmitning

Eftersom jag har insett min fruktansvärda ineffektivitet med skolbekymmer idag släpper jag allt en stund och spenderar lite tid här istället. Vi har i den nya kursen fått två hemtentor och en grupparbete av ohyggliga storlekar. Inte ens i horisonten så att vi kan frukta dem på avstånd, nej, mitt framför näsan ligger de och bränner och stressar mig till vansinne. Jag trodde att jag skulle få en lugn och fin vinter och att den parallella distanskursen inte skulle besväras det minsta. Även min akilleshäl a.k.a. Ekonomistyrningstenta räknades som en satsning, ingenting känns mer främmande än den just nu. Jag fick helt enkelt snällt skriva in tvåornas omtentningstillfälle i februari som nytt datum för denna show down oss emellan. Tur att man åtminstone fick en fin start tidigare i höst så att man förhoppningsvis kan ta sig igenom terminen helskinnad.

 

Efter en tepaus med Sara efter min vaccination idag (smärta!) på över en timme har jag nu i alla fall tagit mig lite tid till en önskelista. Inte tillägnad far min eftersom han har fått en personlig, custom made för honom specifikt (en lila ipod nano 4th gen 8GB). Det blev för er andra en mycket tråkig lista, bara hårda paket som kan beställas från adlibris innan julruschen. Det går även att skymta ett tema utan att behöva vara speciellt uppmärksam. Inga pelecanos i år dock till min besvikelse, men som tur är har jag sparat ett par tidigare verk in i det längsta för att dra ut på njutningen. Well, here it comes:

 

Names of the land - George R Stewart
The Presidents - Stephen R. Graubard
Presidents of America - Jon Roper
vilken som helst av Walter Mosleys verk, jag tänkte jobba mig igenom alla. Pick one!
Last jew standing - Michael Simon
Blood on the Forge
- William Attaway och Darryl Pinckney
Too fast for love - Jonas Inde
valfri tiltel av Roger L Simon
valfri titel av Jerome Charyn
No mercy - John Gilstrap
Blackwater - Jeremy Scahill
Alienation is my nation -  Ove Sernhede
Can't stop won't stop - Jeff Chang (på eng, inte sv!)
Rasta and Resistance - Horace Campbell

Rangordnad enligt nivå av åtrå. Denna lista kan dock lätt byggas på med egna förslag inom givna kategorier, allt är av intresse. Eventuellt kan det komma att fyllas på under julklappsresans gång. Håll tillgodo!



halva samlingen :)



Johanna

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0