Wiiiiie

Ok, jag vet att jag lovat mig själv såväl som er andra att detta inte ska bli någon konsumtionsblogg; jag får alltså inte skriva vad jag vill ha eller har skaffat mig i materialistisk väg. Här kommer dock (det förhoppningsvis enda) undantaget som bekräftar regeln:

Hjortronsylt.

Hittar man det i butikerna så är det oerhört exklusivt och oerhört dyrt. Nu hittade jag en rejäl burk för tjugosex spänn, det gick ett rus av glädje genom mina vener när jag såg detta. Såklart haffade jag den direkt och köpte ingredienser så att det ikväll efter jobbet bjuds på pannkakor med vaniljglass (som jag ju vanligtvis inte alls är förtjust i) och den distinka, omisskännliga smaken av hjortron. Fantastiskt.

Nu lyckades jag bränna baconen som jag skulle ha i min baguette med tzatziki och sallad bara för att jag så gärna ville dela med mig av min lycka. Jag får nog steka ett par nya så att inte mamma och kristoffer klagar på att jag äter farlig mat. Där fick ni dagens recept hos casa Moi på köpet, you're welcome. Längre och innehållsrikare inlägg kommer inom kort.

Ha det bra så länge, va rädda om er!

Johanna

Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Duktig Johanna!

Se där, någon gång ska även dina norrländska rötter visa sig i vardagen.

2009-05-25 @ 21:17:45
Postat av: JR

Jag tror att min farmor vanligtvis brukar göra lite hjortronsylt på sommaren. Har du tur så kanske det blir över i år, om skörden är god.



Sen är jag lite förundrad, heter det verkligen "cyber space"? Är inte det en särskrivning? Jag är inte dryg nu, det är en vänligt ställd fråga, men internet gör det omöjlig att påvisa tonlägen :)



Slutligen måste jag ge dig lite kritik till skämtet där nere. Det var sådär. Det roliga är att du förknippar tusenfotingen med "gåendet". Hehe, som att man går mer för att man har fler fötter.



Hatten av!

2009-05-26 @ 01:01:13
Postat av: Johanna

Hahaha jag veeet att du hade skrattat åt det, åtminstone skrattat åt mig när jag försökt berätta det för dig.. :P Jo jag tror faktiskt att det är två ord, eftersom det är på engelska och sådär. Absolut inga hard feelings, jag har lärt mig det där med tonlägen, ironi och sådär.

Jag vill för övrigt meeer än gärna smaka om det kan erbjudas. Ser fram emot det då! =)





Mor: det är nog undermedvetet, men trevligt ändå. Jag försöker lära mig att acceptera andra kulturer förutom den skånska, och norrland ligger bättre till än många andra (läs: blekinge och halland)... ;)

2009-05-26 @ 10:03:33
URL: http://classyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0