Nu så..

Ojojoj klockan är inte ens 12 på dagen och jag har ändå hunnit ta ett rejält tag om mitt liv. Lägenheten är inofficiellt uppsagd och jag har fått min tvåa, kontrakten på båda når mig nästa vecka. Jag har skickat efter blanketter från både csn och försäkringskassan och precis nu har jag suttit och kollat upp kurslitteraturen för sommarkurserna. Det visade sig att alla - och nu menar jag ALLA - böckerna går att låna på biblioteket här i Helsingborg. Så när jag är färdigknåpad med mitt inlägg här ska jag bege mig med en stor väska dit, lika bra att fixa det direkt. Men det är ju hur skönt som helst, jag behöver inte köpa en enda bok, om jag inte väldigt gärna vill det sen förstås. Kurserna jag ska läsa är först 2 i företagslära vid Mittuniversitetet, "Hållbart företagande" & "Marknadsföringens etik". Innan dess slängde jag in "Mellanösterns moderna historia" som jag läser från Umeå Universitet, mest för att det lät riktigt kul. Dessvärre har jag ju en idiottenta i ekonomistyrning 24 augusti som jag helst av allt aldrig skulle vilja skriva igen. Men det känns just nu inte som ett omöjligt uppdrag att hinna med detta i sommar. Jag har ju inte fått överdrivet mycket jobb, så borde ju hinna med detta också.

Hade fruktansvärt svårt att sova i natt och eftersom jag visste att jag skulle ha fått svar på mitt mail till ikano runt niotiden låg jag vaken och rak i sängen som ett stearinljus och kunde inte somna om heller. Nu kommer jag hålla mig fruktansvärt upptagen med alla sysslor som följer med mina beslut. Vi hörs senare, ha det bra! =)

Johanna

Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Oväntat ämne på sommarkursen, men jag tycker också det låter intressant. Härligt att det verkar ordna sig för dig. Jag är bara lite besviken nu, och det går nog också över så småningom, men lite j-a kä... känner man. Men fy.... Just being honest!

2009-05-13 @ 23:36:07
Postat av: lilla mamman

Namnsdagspresent kommer så snart det är möjligt!

2009-05-13 @ 23:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0