Pyssel

Tisdag em; igår var jag flitig och pysslig indeed. Igår morse lämnade Kristoffer mig för andra sidan hallandsåsen, förhoppningsvis är han tillbaka redan imorgon. Efter skoldag fram till tre lämnade jag tillbaka gårdagens hyrfilm i tid (applåd anyone?)  och tog mig in till stan. Sanslöst hur man faktiskt kan anse det vara en uppoffring att behöva ta sig de där fem minuterna in till supercentrum haha, men så känns det i alla fall. Var inne på Kjell&Co och försökte få fram vad det var för manick jag skulle ha till de där sladdarna, men eftersom jag knappt visste själv hade stackaren bakom disken också lite problem. Till slut kom vi fram till att det jag ville ha inte fanns inne, skulle återkomma under veckan. Får väl vänta lite med att flytta runt allting här inne på rummet. Jag tog mig ut till ÖoB sen och köpte lite att pyssla med hemma; tavelramar, nya teburkar och en ljuslykta till köksvrån. Allt är på plats nu, jag har till och med städat och rensat i teskåpet. Jag har fått ett fantastiskt gott rosa te av Kristoffer som gör det löjligt lätt att fortsätta nominera honom till världens bästa pojkvän. Teet påminner a lot om det jag fick i Ungern som jag har längtat och letat efter ända sedan dess. På den tiden när jag och Maja var stammisar på Aleksandras hade vi begränsad tillgång till något liknande, men att verkligen ha det i en egen burk i mitt eget hem är lycka!

Idag har jag fortsatt på min kreativa bana, jag är uppriktigt sugen även jag på att skaffa mig en symaskin och gå loss, haha. Efter skolan, som tvingade upp mig till lektion redan klockan nio, (dvs. resa sig ur sängen 8.50)har jag nu suttit en stund och gjort om mina gamla röda panelgardiner som ändå var blekta och fula till kuddfodral. Det är så jäkla mycket omständigare och sämre att tråckla och göra allt för hand, men har inte så mycket val. Så efter en tredjedel av kuddarna färdiga tar jag en paus och beger mig in mot stan tänkte jag. Måste göra ett nytt försök med den där sladdmojängen/ maniken/prylen/grejen. Dessutom säger såväl min mor som min syster att den där klänningen jag vill ha på banketten imorgon ser ännu värre ut om jag inte sätter ett skärp i midjan, så jag måste ut och jaga efter ett sånt också. Ni har ingen fashion sense alls haha! Eller ni delar inte min åtminstone, kanske min smak som är något excentrisk ;P

Ikväll måste jag hänge mig åt fokusgruppseminariet som jag missade när jag var i sala/uppsala/sthlm, jag har en ny chans att gå på den imorgon utan att behöva skriva massa kompletteringar. Men det kräver ett par timmas komponerande av text ikväll, det är jag inte alls sugen på. Men efter seminariet imorgon är det bara lattjo haha; först kommer Sandra och ska kapa frillan lite, sen är det dags för banketten som ska bli superintressant. När jag kommer hem sitter där förhoppningsvis en fin kille och äter allt godis jag köpt till honom som kompensation för att jag negligerat honom under kvällen. Så då tänker jag inte ägna en enda timme åt skolan, inte på ett par timmar i alla fall..

Nähä, staden & blåsten kallar! Ta det försiktigt så hörs vi! =)




Johanna


Grattis förresten till johanna & kristoffer på den där dagen i söndags, då blev vi två månader gamla ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0