Disigt & Dåsigt

Sådant var vädret och mitt sinne i förmiddags, när jag något för tidigt för bådas tycke lämnade Kristoffers lägenhet för återresa söderut. Fastän man utan undantag blir lycklig varenda gång man skådar åsen och vet att man snart är i gulrött land igen kan jag faktiskt inte låta bli att längta upp lite igen. Det ultimata hade ju således varit att ha kärleken lite närmre, åtminstone inom Skånes riksgränser. Kalla mig lokalpatriot som vanligt, I can handle it.

Under eftermiddagen har ny kaffekokare inhandlats till hushållet och här sparade jag inte på krutet. Mors välkomnade tillskott på mitt konto hjälpte mig att introducera en svart och kromblänkande timer-historia till resten av mina köksattiraljer. Tillsammans med halvkilot införskaffat hallon/limete som jag uppskattande fyllde på mina burkar med utgör de en tacksam uppdatering som jag och många andra med mig ansåg behövas.

Nu har jag gjort vad jag ska för kvällen här vid datorn vågar jag påstå, beställde en hel hög med böcker när jag ändå var tvungen att beställa kursböcker. Har haft lite flyt den här gången på kursen faktiskt, jag har lyckats låna från både hässleholm och helsingborgs bibliotek och inte behövt skjuta min ekonomi i sank mer än nödvändigt den här månaden. Perfekt! =) Tänker nu bege mig mot sängen för att komma igång med en av dem, den förväntade tristessen till trots. Ta det lugnt där ute y'all!




Johanna

Kommentarer
Postat av: JR

Jag trodde Halland och skåne var samma sak, inte? Det råder iallafall samma sorts småregionsmentalitet i de båda. Men vad vet jag, jag är ju endast en geografisk lekman.

2009-03-31 @ 18:35:22
Postat av: Johanna

måhända att vi står enade mot gemensamma fiender, men att sammanstråla officiellt kulturellt och geografiskt är inte aktuellt överhuvudtaget, usch och fy.

2009-04-01 @ 20:19:51
URL: http://classyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0