Hemskt mycket hej.

Som vanligt går det alldeles för långt mellan mina egna besök här, det är jag fullt medveten om. Lite skamsen också, eftersom det faktiskt är folk som läser, räknar med eller åtminstone hoppas på något nytt sedan sist. Men jag ska hålla den vid liv, det lovar jag. Anledningen till denna paus på över två veckor stavas tid och engagemang. Det enda som rört sig i huvudet på mig är flytten som nu äntligen gått någorlunda av stapeln. Så fort jag fått minuter över har de gått till att fundera och klura och fantisera om den. Övrig tid har hårt abonnerats av jobb dessvärre. Fina pengar men inte speciellt challenging och utvecklande och meriterande på några bra sätt.

Nu, söndag eftermiddag, har jag dock hittat en tidsrymd i vilken jag finner det passande att spendera en stund här. Kristoffer har deserterat från hemmet i LA och befinner sig som åskådare vid en av stadens sportattraktioner. Vi har vrit ute en sväng med båten innan idag, han fixade inte vågorna helt hundra. Dena goda minen upprätthölls relativt länge men när vi kom tillbaka till fast mark kunde man urskilja ett nederlag. Havet - Kristoffer, 1-0. I övrigt skulle jag förklara helgen som en vinst; mycket sol och till och med bad. Den frusterade röda nyansen på min bringa (som jag för övrigt surt men envist erfar årligen) kommer lägga sig i sinom tid och myggen är utrotade från sovrumsatmosfären, det kallar åtminstone jag en seger.

Inte ens 40 sidor kvar i Pelecanosboken The Way Home nu förresten, slutet är nära! Tur för mig att jag la hela skatteåterbäringen på den största adlibrisbeställning som jag själv någonsin skådat. Nu saknas inte många böcker för att åtminstone Pelecanoskollektionen ska vara komplett. Men jag har bestämt mig för att önska mig böcker vid varenda tänkbart tillfälle, en ny bokhylla ska införskaffas och utfyllas. Dessutom kan jag berätta en liten rolig anekdot angående ämnet: I julas, innan vi blivit tillsammans men då vi likväl hade hyfsat koll på den andras intressen, gav jag och Kristoffer varsin bok till den andra som en julklapp. Han fick min olästa men nyligen införskaffade Drama City av Pelecanos (jag läste genom biblioteksmaterial), i utbyte fick jag klassikern Svindlande Höjder. Ingen av oss kunde varit mer fel ute. Jag läste de första 30-40 sidorna och höll på att dö av tristess. Kristoffer å andra sidan fördjupade sig och frotterade sig i smaklöshet och dåligt författarskap, enligt honom såklart. Vi har bestämt oss för en book swap ASAP för att återställa balansen i tillvaron. Det är han som ska ha de stora, tunga klassikerna i sin hylla, och jag som ska ha amerikanska hårdkokta deckare eller politiska kritikers galla och sneakerböcker i min.

Oh well, nu är det dags att checka ut för den här gången. Hör av er vettja och kom och hälsa på i nya lyan! Ta det försiktigt, vi hörs! :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0