Huvudet ovanför ytan

Åtminstone bildligt talat. Har tänkt att skriva och uppdatera bloggen flera gånger sen senaste inlägget, som är mitt mest kommenterade och omdiskuterade i dess historia haha. Även bakom kulisserna har det diskuterats flitigt fram och tillbaka, men kanske är det just fram-och-tillbaka-rörelsen som gör att det känns som att jag står kvar på exakt samma punkt som den 28 augusti. Snart en månad sen, shit. Jag måste nog verkligen göra något drastiskt åt allt.

Anyways, igår hade jag massa jag tänkte ta mig tid att delge omvärlden, men då va det nån jäkla systemuppdatering som förhindrade mitt författande. Idag har jag jag tagit halvlång sovmorgon och sedan varit i skolan, men nu är energin och min berättandekonst som bortblåst, så jag får nog lov att be om att återkomma. Inom kort dyker det kanske upp några av alla tusen galna bilder från nollningen som folk knäppt. Vilken galen vecka va? Nu tänkte jag dock bjuda er på mitt skönaste tips just nu; Melo. Riktigt skön soul som jag vältrat mig i nu när dagarna blivit allt kortare (och ensammare också ju) samtidigt som mörkret gjort sig förtvivlat påmint. Lite Stevie Wonder-släng, lite Kaah-touch. Samma speciella röst som Idol-Daniel om nu ska diskutera de få andra svenska soulkillar som faktiskt håller måttet. Jaja, nog diskuterat, lyssna själva! Slänger en länk till hans Myspace också så kan ni själv njuta där. Min favorit är Baby's Gotta Go som jag hörde på ett mixtape på Soul of Sweden. Är ni sugna på mer soul finns det alltså mycket mer att kika på där inne.

Nähä nu får det va nog för den här gången, orkar varken prata om det eller göra något åt situationen just nu. Ska gå och sätta mig med skolböckerna en stund nu istället. Hörs så småningom, ta det lugnt dessa gråa dagar!





Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0