Listan

-"Okej", fick hon ur sig, nästan ljudlöst, och darrade som ett asplöv i hela kroppen. Efter samtalet var över önskade en del av henne att hon inte hade svarat, det var ju verkligen att utsätta sig för psykologisk påfrestelse. Tårarna brände innanför ögonlocken och hon kämpade verkligen för att inte släppa efter. Samtidigt var hennes hjärta betydligt lugnare efter konversationen, men hjärnan gick fortfarande på högvarv, precis som det gjort ända sen det här började. "Du tänker kanske för mycket" hade hon intalat sig själv, men insåg senare att det var det enda hon kunde göra nu. Hon ville inte bli förd bakom ljuset, och då kunde hon inte låta sina sinnen slappna av, inte när de haft så rätt hittills. "Vi får helt enkelt se med tiden vad framtiden har att utvisa".





Listan kommer nu, men jag gjorde en light-version och radade upp åtgärder inför det kommande halvåret istället. Det känns som att om världen rasar samman är det inte läga för långtgående drömmar. Men gör jag en plan över hur jag ska ta mig ur denna situation kommer jag förhoppningsvis så småningom kunna börja med 25-årsplaner istället för halvårs-räddningspaket. Anyways, nog snackat, här kommer den:

1. Bli av med gamla demoner, och omge mig med folk som tycker om mig för den jag är och inte sticker när det är jobbigt.

2. Fundera ut en lösning angående Johans flytt, och verkställa den. Flytta eller inte flytta - det är frågan.

3. Klippa håret. Rejält. Detta sker redan nästa vecka, så kan ni spruta tårar hur mycket ni vill, jag kommer inte ändra mig. (kanske bara fega ur lite lagom :P)

4. Få min värdelösa kropp att må bättre, dvs. börja träna (vad som helst, bara jag kommer igång), äta betydligt bättre (mer och rätt) och varken dricka alkohol ofta eller mycket. 

5. Vara mer aktiv med skolsaker. Klara mina tentor, ta det seriöst, och fundera på om jag vill åka utomlands eller inte nästa år. Dessutom engagera mig i fler aktiviteter rörande campus, nu när jag inte spenderar tid med någon speciell kan jag ju spendera den med kårfolk eller nåt istället haha. Ska se över intressanta alternativ.

6. Bestämma om jag ska jobba eller inte under nästa kurs. Det har känts jobbigt, men det har inte varit det egentligen. Om jag kan lära mig att vara mer tidseffektiv när jag väl kan, så borde det inte vara något problem att jobba samtidigt. Dessutom är det fantastiskt bra slantar att ha om man ska finansiera en uppcoming Parisresa...

Det här får räcka så länge, känns som ganska stora punkter att åtgärda bara sådär. Men det är det nödvändigaste som behöver göras. Nu ska jag kila, en kopp varm choklad och tusen ton tentalitteratur väntar i vardagsrummet. Ha det bra!

Johanna

Kommentarer
Postat av: pappsen

En god punkt på listan vore att träna sig på att styra sitt eget liv och inte låta sig styras. Du är alldeles för bra för det!

2008-10-15 @ 17:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0