egentligen är jag så jäääädra upptagen, men...

...nu va det alldeles för länge sen jag besökte min egen blogg, det är skönt att se att ni gör det oftare. =) Jag har egentligen inte alls tid att sitta här idag, speciellt inte eftersom jag ansåg mig vara värd en sovmorgon fast jag egentligen inte hinner med sånt. Tenta i affärsredovisning på onsdag, och jag väntar entusiastiskt och förväntansfullt på att poletten ska trilla ner, dock dröjer det oroande länge. Igår satt jag faktiskt från tolv fram till fem och bara pillade med konton, flyttade belopp, bestämde om det skulle vara i kredit eller debet, gjorde balansräkningen efter resultaträkningen och funderade över bokslutstablåernas periodiseringsfonder och överavskrivningar. Men åååh det är så mycket olika grejer; skatter, valutakurser, avskrivningar på inventarier, löner, försäkringar... tar ju aldrig slut... Jag ska sitta med det en stund idag åtminstone, men blir jag inte klokare är det lika bra att vänta till imorgon. Då och på tisdag är det heldagar som gäller; herregud, det här måste bara gå vägen. Hittills har min omtentafria svit klarat sig bra, men det här är jag ytterst tveksam angående.  Men håll tummarna för mig på onsdag klockan nio, så kanske det går lite bättre.

I övrigt dåååå? Well, jag har varit väldigt duktig med mitt krispaket måste jag säga. Men självklart måste nånting backfire, så precis när jag tänkte börja med min sista punkt, så slår det tillbaks gånger hundra. Jag funderade på hur jag skulle kunna få igång kroppen igen, you know, träna mer äta bättre. Men antagligen i rent självförsvar eftersom kroppen säkert trivdes bra med att vara lat och ansvarslös, så slog den ut hela mitt immunförsvar, gjorde mig sängliggande, och gav mig typ de ofräschaste sjuksymptom man kan få under en vecka lite drygt. Dock har jag rest mig från mitt lidande nu, och tänkte börja om från början. Med maten känner jag inga större utmaningar, så fort jag engagerar mig tillräckligt mycket kommer det nog gå ganska smidigt. Men frågan är vad en konståkare mer kan finna för passion här i livet som innebär motion? Jag har irrat i tröstlösa träsk utan att finna vad jag söker, någon som kan hjälpa mig?

En sak till tänkte jag göra innan jag avslutr för denna gång. Nästa inlägg kommer ett av mina mer filosofiska inslag gissar jag på, jag har en del såna på G som bara inte antagit fast och skriftlig form än. Men vad jag nu vill göra är att skänka er min önskelista, för jag vet att några av er vill ha en. Jag har inte funderat jättemycket över det i år, så får väl fylla ut den efter hand, men here Version.1 comes:

Nattlig skörd, av George Pelecanos (köpes billigt på tradera, eller dyrare på typ adlibris)
Yes Rasta, av Patrick Cariou (som jag önskat mig i tusen år utan resultat. Kan beställas på alibris.com (jaa utan d:et) för billigaste slanten)
Presentkort på Lindex (alltid trevligt med nya underkläder)
Presentkort på IKEA/Lagerhaus/Bolagret (eftersom vi har en flytt upcoming kunde det absolut uppskattas med ny inredning)
Off My Chest - Melo (helt omöjlig att få tag på olagligt, så får man fortfarande önska sig cd-skivor så är detta mitt val #1. finns på cdon)

Det är mina högst prioriterade önskningar, i övrigt kan väl nämnas trevliga böcker och liknande ni tycker att jag borde invigas till, sponsring till Parisresan, och era egna förslag givetvis. Jag är inte den som är den.
Nu skriker Den Nya Affärsredovisningen på mig från salongen, bäst att bege sig dit genast. Take care everyone!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0