Oh, these thoughts...

Gud så svårt jag har haft för att ta mig tid att sätta mig ner och verkligen skriva. Har tusen tankar och idéer om vad jag ska ha med i nästa inlägg, men det kommer aldrig längre än till hjärnnerverna. Nu beslutade jag mig dock för att avbryta mitt fixande inför kvällen och insåg att det faktiskt var dags. De senaste veckorna har vrit fullpackade med inlämningar, beslut och funderingar, men samtidigt har det inte varit särskilt stressande. Jag kan stryka ytterligare en av mina punkter på listan; jag har tagit beslut anågende utlandsstudier eller inte. I somras var valet självklart eftersom jag hade helt andra faktorer som påverkade mig då och som jag styrdes av. I och för sig förändrades förutsättningarna radikalt och då hade ju beslutet också kunnat göra det, men faktum är att jag har bestämt att inte åka utomlands nästa höst. Det handlade om för mycket pengar och för mycket krånglande. För mycket tid och engagemang att lägga när jag verkligen inte orkade. Däremot är en lockande tanke att byta lärosäte under första kursen i hösterminen, i två månader alltså sep-okt alltså. Sara har varit sugen på Stockholm av ganska naturliga anledningar; jag har verkligen haft allvarliga funderingar på Uppsala, förutsatt att det finns rätt kurser där såklart. Då har jag dessutom Anna fasligt mycket närmare mig, något vi båda diskuterat med förtjusning. Och två månaders miljöbyte kanske kan göra gott, även om det är långt dit? Well, time will tell, som vanligt.

Igår avslutades förra kursen, såå skönt, även om det kanske inte är helt över för min del. Snällasnällasnälla låt mig inte få omtenta. Men även om det blir så känner jag mig ganska lugn, för en gångs skull har inte all ny info man tryckt in i hjärnan försvunnit ut direkt, antagligen tack vare att vi fortsatt tjata om det under projektarbetet (som för övrigt har gått helt galet smidigt och antagligen blev helt outstanding! :P ). Klart att det känns jobbigt att inte bara kunna lägga det bakom sig och koncentrera sig på nästa kurs, men det löser sig. Jag har varit med om värre saker.

Halloweengrejer är igång för fullt nu, det började redan i torsdags på Villan. Usch vilken dag jag hade haft; jobbat för mycket, sovit och ätit för lite. Slutade inte i katastrof, men väldigt plötsligt tydligen eftersom jag slocknade i min säng halv två och inte fattar nånting när jag vaknar morgonen efter haha. Allt kom tillbaks under mitt uppvaknande och min resa ner till Lund, och det var inte alls så farligt som det kanske låter. Vi var hemma hos en av mina nollor och hade supertrevligt, sen ner till ett alldeles för fullt Villan. Jag har en känsla av att jag vandrade hemåt när de andra tyckte att festen började, men I don't care. Jag orkar inte hänga på nattklubbarna längre. Det är inte värt det. Pengar kostar det, och jag har försökt hålla mig därifrån väldigt medvetet eftersom jag inte vill utsätta mig för onödig plåga. Det är bara en kort övergående fas och period, det vet jag, kanske just därför jag är så principfast angående det.

Idag har vi dock green light, jag och Sara ska ut och "findricka" haha. Johan tyckte först att jag sa "Svindricka" när jag telefonkonverserade med honom innan, men det är sånt han sysslar med, inte vi... =P Igår satt jag och Sara och Emilio och drack glögg och kollade lite film, hur trevligt fredagskvällsnöje som helst. Jag var måttligt besviken att mina originalplaner för fredagen gick i stöpet för tusende gången känns det som, men det här var verkligen bra plåster på såren. =) Idag har jagoch Emilio promenerat i stan och köpt mer grejer jag kan pyssla med. Håller på med lite fina presenter till vissa av er, de kommer dyka upp inom kort...

Nähä, nu fick ni en ganska lång uppdatering så att ni kan hålla er afloat ett tag iaf, jag återkommer nog snarare än väntat. Ha det bra och va rädda om er!

Johanna


Kommentarer
Postat av: Annapanna

Uppsala, Uppsala, Uppsala;)

2008-11-12 @ 10:52:50
URL: http://apsb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0