På G

Tentan gick inte alls bra, för alla som undrar. Den var dum, som de flesta tentor jag skrivit under min universitetsperiod, om jag får säga det själv. Sker ett mirakel kan det bli ett godkänt betyg, men jag har trots allt gett mig själv dispans i den här kursen, det är den jag antagligen kommer anse svårast på hela programmet. Så behöver jag tenta om i januari eller augusti, eller rentav nästa år, så kommer jag inte att tycka att det är hela världen. Det här är inte mina grejer alls, så här får jag vara kass och oförstående ett tag till. Imorgon börjar del 2 av kursen, vi byter redovisning mot ekonomistyrning. Önska mig mer lycka där, tack! :)

Resten av dagen har majsan varit här och hälsat på. Jättetrevlig eftermiddag/kväll verkligen, känns skönt när man tar sig tid till att sakta ner tempot ordentligt, och bara precis göra vad man känner för. Vi har handlat massa (men enligt budgetens begränsningar, såklart!) och kvalitetsumgåtts. Ibland är det lite jobbigt att bo en bit från familjen, man vill ju kunna träffa dem på sina egna villkor, inte när plånboken tillåter det. Ja på tal om ekonomin förresten; den här månadens lyxprodukt blev en resa! Den infaller visserligen inte förrän i januari, but still. 28 jan beger jag mig till Sala, tycker den resan är så himla mycket mysigare och drömskare än när man byter i Stockholm. Så har Mr Seightseeing lovat mig en ny tur till gruvan och schaktet haha, ska bli kul. Den 2 februari beger jag mig hemåt, men köpte resan från Stockholm, så tänkte under det tidsintervallet någon gång bege mig från Uppsala som vi säkert mest kommer vara i, till den nyare hufvudstaden (Sala är ju den gamla, visste ni det?!) Ska träffa Anna och hitta på nåt kul där med tänkte jag, lika bra att passa på att få ut så mycket som möjligt när man väl är i krokarna. Ska bli superkul. Det är mitt i allt flyttstök som pågår i mitt hem också, så det är kanske bara bra att jag kommer lite ur vägen.

Nu har jag fått en grej att se fram emot, oavsett hur obetydlig den kan verka. ASAP ska vi boka resan till Paris också, så fort Maja har kollat upp sina schematider för våren. Jag har kollat hotell och grejer vi ska göra där som en galning också haha; jag blir så exalterad att jag inte kan låta bli... :P

Nu ska jag få lite sömn, det är minsann sen kväll redan. Ha det fint och ta det lugnt, vi hörs snart igen!





Johanna

Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Söt bild !

2008-11-30 @ 17:10:01
Postat av: lilla mamman

Jo det gjorde den ju !!!!!

Grattis !

2008-12-04 @ 11:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0