Return of the Heat

Jaha nu när värmen kom tillbaka, inte tusan kan man vara ute och njuta i den. Nänä, då står jag och ser förvirrad ut borta på andra nya postkontoret jag bekantar mig med på en vecka. Halv tolv till halv åtta. Smaka på den, du. Det enda man kan göra är att hoppas att det håller i sig, vilket alla säger i och för sig, fram till helgen så jag kan ligga och behandlas med ljusterapi då. =) Den här veckan har varit ganska intensiv med massa nya saker och namn att hålla i huvudet, men ååh så skönt att ha jobbet på cykelavstånd. Äntligen!

Jag har maniskt hållit koll på mitt kontosaldo den här månaden, vilket endast innebär en ytterst patetisk summa långt under existensminimum förmodar jag. Ytterligare ett uttalande att smaka på; cirka 5000:- i inkomst de senaste två månaderna. Hur får CSfuckingN och arbetsfuckingplatsen ihop det till en dräglig levnadsstandard? Det frågar åtminstone jag mig. Med kommande lönen som dyker upp på kontot har jag åtminstone en budget på drygt 40:- att leva på om dagen, wohooo, lyxxx! Väldigt surt måste jag medge, eftersom det mycket väl kan betyda att det enda jag skulle kunnat kalla för en semester för min del i sommar, URF, kommer att vara en dröm blott. Idiotjäkla surt rent utsagt. Jaja får väl se hur allt blir.

Jag har massa bloggmaterial hela tiden som dyker upp i min hjärna, men det når aldrig så långt som till datorskärmen. Får väl se om jag tar mig tid och ork till det såsmåningom, kanske de lediga dagarna jag hade 7-10 augusti? Fuck sommarlov säger jag.

Ha det nice där ute i sommarsvetten! Ta det försiktigt! :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0