ÅÅhhh!

För omväxlings skull sitter jag inte och komposerar här en fredag kväll. Jag har en fruktansvärd ångest idag, inte för vad jag eventuellt gjort för dåligt, utan istället vad jag inte gjort för bra. Som warm-up inför Uppsala Reggae i augusti körde de en kombo-konsert med JAH CURE, Marcia Griffith och Ras Shiloh. Boom! den borde man inte få lov att missa, framför allt inte när den förutom uppåt landet även arrangerade det i Malmö också. Sjukt insane att inte vara där då, speciellt när the Cure är en av mina absoluta favoriter på reggaescenen. Men plånboken talade emot, 475:- var priset för att komma innanför grindarna. Inne på området skulle det serveras Ital food och jerk chicken och hela köret, jag gråter nästan när jag tänker på vad jag missade. Men har man inte pengar så har man inte, det är inte mycket att göra åt saken då. Fan vad jag ska ta mig i kragen - no more spreading money! Mitt slöseri av slantar på andra saker har slutat att existera, från och med nu ska varenda krona och öre gå till vettiga anledningar; åt motiverbara håll. Punkt.





Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0