Musik - sökning och tipsning

Visst har vi alla haft våra stunder när vi får låtar i huvudet som bara vägrar försvinna? Jag tror att det kan ha varit 2003 eller möjligtvis 2004 som jag som vanligt lyssnade på Mats Nileskärs fantastiska p3soul. Jag hörde en låt som verkligen fastnade och som jag tänkte på länge efteråt att jag ville få tag i. Detta var under den eran då jag fortfarande bandade alla sändningar på 70 mins kassettband, så även denna gång. Jag visste vad artisten hette, och guden Nileskär lägger ju upp låtlistor för alla program de senaste typ15 åren. Men otillgängligare artist har jag aldrig varit med om, fanns inte att få fatt i nånstans. Till och från har låten fallit i glömska, men känslan jag fick när jag hörde den där vansinnigt catchy och coola pinocchio-samplingen första gången påminde mig om att jag vara var tvungen att få tag i den. Och varje gång Josef spelade bandet i Polon blev man ju glad men det kändes inte helt tillräckligt.

Sommar 2007, msnkonversation med Kristoffer från L:a. (Tänk på rätt nu; Kauf, inte Stoffe; Borstahusen, inte Asmundtorp) Tre eller fyra år senare, efter en lång diskussion om vilken låt det verkligen är, album med otaliga spår överskickade och många genomlyssningar hittar vi äntligen den - vilken fantastisk trimufkänsla det var! Så, enjoy allihopa:
Immortal Technique - Freedom of Speech
Dessutom fick jag en rolig anekdot på köpet; Kristoffer hade varit på Immortal Techniques spelning i Lund tror jag det var, och berömet och klappen på huvudet som utdelades efter konserten höll på att sluta galet, mordhot och utebliven autograf blev slutresultatet.

Återkommer inom kort, men så jäkla snormycket att göra i skolan nu. Tenta på torsdag; satsar inte på superbetyg, just mi l'mms det mer som om det handlar om att överleva. Ta det försiktigt där ute i fulvädret, hörs snart igen!

Johanna

Kommentarer
Postat av: maran

säker på att det inte hände på hultsfred ? när jag såg immortal på hultan så var det någon som tog han på huvudet och han mordotade snubben, sen gittade han haha men jag fick min kråka på tröjjan :D

2008-01-21 @ 11:53:24
URL: http://maran.webblogg.se
Postat av: Johanna

Nä är ganska säker att det inte var där faktiskt. Va massa år sen tydligen och kan av någon anledning erinra mig att det va i lund..eller malmö..eller lund.. :P Galet iaf, det kanske är en känslig spot för honom? =P

2008-01-28 @ 23:05:08
URL: http://classyfied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0