14 frågor och lite tankar

Varför gör alltid tjejer så här? Detta fenomen sker kanske bland killar också, men nästan uteslutande hos alla tjejer (åtminstone de jag pratat med). Vi tycks måla upp en bild av killen man vill träffa eller killan man redan träffar, bara för att märka förr eller senare att bilden är totalt verklighetsfrånvänd och absolut inte motsvarar de förväntningar man hade från början. Har vi för höga krav? Måste man leta längre och intensivare? Måste man slute leta helt?

Gång på gång medför det besvikelse och hopplösheten in en fungerande relation och partner blir allt större. Följdfrågor blir om bara tjejer/kvinnor känner och håller på så här. Eller tänker män likadant som vim och framkallar vi då samma reaktioner hos dem? Kan det vara så att vi motsvarar deras förväntningar bättre, generellt sätt? Vad beror det i så fall på?

Fastän jag väldigt nyligen insåg att saker och ting återigen inte levde upp till kraven och mest bara gjorde min tillvaro olycklig fann jag mig själv på väg mot att göra om exakt samma sak nu igen: sätta ribban på en nivå som med största sannorlikhet kommer vara för hög. Sista frågehopen nu: ska vi någon gång lära oss? Borde vi det, eller förtjänar vi helt enkelt att få vad vi vill ha? Får man vara hur kräsen som helst då? Får man försöka påverka andra för att slippa leta mer? Och i så fall, är det ett regelrätt tillvägagångssätt och kan man verkligen lyckas utan att skada något på vägen?

Borde man nöja sig, eller fortsätta hoppas?

Johanna

Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Svåra frågor!
Har kanske ett svarsalternativ även om jag kan tyckas kasta sten i glashus.

2008-01-08 @ 20:19:35
Postat av: Johanna

alla kommentarer är dock välkomna, oavsett om man lever upp till sina tips själv eller inte.. Kanske hjälper för nån annan om inte annat? =)

2008-01-10 @ 20:39:27
URL: http://classyfied.blogg.se
Postat av: Josef

Rolig blogg! kul att man får vara en av de invalda att läsa dessa visa ord!
Jag tycker inte du ska nöjja dig! du är värd bättre! jag tror bara du haft otur på sista tiden! mitt tips lära känna personen bra och håll den på lite avstånd och hugg sen om du känner att den är rätt! en vis person sagt: skynda långsamt!
Lycka till!

2008-01-17 @ 18:53:47
Postat av: Johanna

Tack själv för dina visa ord, jag ska göra mitt bästa! :)

2008-01-20 @ 17:07:02
URL: http://classyfied.blogg.se
Postat av: Far

Tror att både kvinnor och män lider av felaktiga förväntningar, och relationer tycks vara en ständig maktkamp och balansakt. Läs Tvekamp av Strindberg när du har tid. Inget är nytt under solen.

2008-01-22 @ 11:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0