Riksskånska.

Yes, nu är det uträtt, diagnostiserat och döpt. Min dialekt - utan allt gröt som klimatzon ett innehåller, utan spår av den göingetrakt jag så länge vistades i, och utan ett bestämbart inringat område från vilken den härstammar. Riksskånska döpte vi det till igår. Så nu vet ni det! :P

Igår var jag hos Stoffe, Emelie och JP på inflyttningsfest i Malmö, viiiilken lägenhet va! Helt vansinnigt fin, och med läge och utsikt över kallbadet och hela Ribersborg. Jag förstår inte hur någonting skulle kunna toppa det där, och hur man kan ha sånt flyt att man får tag i något sånt. Jag kommer spendera många långa sommarkvällar där -09 vill jag lova. Rolig kuriosa är att Christoffer fann det enklare och filurigare att låta mig göra entre via deras balkong haha, istället för att gå runt till trapphusentrén. Garanterad underhållningsfaktor för de som bevakade spektaklet. Jättekul att byta miljö och människor, om än så bara för några timmar. Jag har dock ofta sett mig som en dålig minglare, men igår tog jag mig själv i kragen, och det var verkligen hur trevligt som helst. Tyvärr var man ju inte hemma förrän mitt i natten; vissa skulle se det som sina sista sömntimmar innan man måste upp och slita på jobbet. Men jag bjöd mig själv på aningen sovmorgon för att jämna ut det; Maja ska komma och julhandla med mig, vilket innebär outstanding koncentrations-förmåga, entusiatstiskt tempo och en ängels tålamod.
Hon är på ingång vilken minut som helst så jag måste få be att återkomma, eventuellt redan ikväll. D'accord? Ta hand om er så länge! =)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0