Mycket att stå i

Tisdag eftermiddag är det nu, jag sitter med mammas laptop framför mig, tv:n i periferin och pastan och ett illgrönt glas Kalle Sprättläsk bredvid. Den svenska televisionen första kanal visar Hets från 1944, den fick massa beröm i Metro idag så jag tänkte att jag min skäl skulle ge den en chans nu under min lunch. Helt ok tidsfördriv för tillfället, det påminner mig lite om de svartvita dagarna innan vi flyttade. Då var såna här filmer i stort sett enda utbudet om man var sjuk eller ledig en dag. De är trots sina ganska löjliga dialoger och lagom överageranden ganska fängslande och händelserika. Oh well, nog om det.

Igår var en oerhört trevlig dag. Relativt lång skoldag, men efter den mötte jag Maja och hennes klasskompisar med lite kinamat i handen för en solig stund i stadsparken. Efter en stund åkte vi två till Malmö för att köpa presenter till far som fyllde år, jag hade dessutom tagit beslutet att han skulle få bjuda oss på middag på mitt favoritställe i tidigarenämda stad; Carib Kréol. Vi hittade en cool t-shirt som skrek allt annat än 55+, en grupp som han faktiskt kan sälla sig till nu. I sista minuten fick vi tag i två böcker som jag tyckte verkade vettiga, alla presenterna verkade ha blivit bra. =) Guud vad jag älskar det där stället alltså, det ska inte dröja alltför länge innan jag besöker det igen, det är ett löfte. Min Jerk Chicken var fantastisk, och de andra verkade mer än nöjda med sin mat också. Pappa var lagom pinsam mot servitörerna som vanligt, vi blev föga överraskade. Jag fick visa leg när jag skulle köpa en drink i baren, även detta scenario inte någon ögonbrynshöjare. Runt elva var jag tillbaks i Hässleholm och kastade mig ganska bokstavligt talat i sängen. Det har varit för många tidiga morgnar nu ett tag, alltid trött känns det som.

Nähä nu kom mamma hem, har vistats i Tyringe ett par timmar med Lizzan idag, mycket skön break från allt stim i skolan och sådär. Lovar att uppdatera mer framöver! =) Ta det försiktigt! Holla!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0