Give it up for the Westside

Åh, jag blir hela tiden påmind om hur rätt val jag gör när jag snart äntligen flyttar till västkusten. Nu när värmen nått oss, om än tillfälligt, blir det ännu tydligare. Sommaren i inlandet är det jävligaste som finns; det roligaste man kan göra i Hässleholm är att cykla bort till hässleholmsgården och slänga sig i gräset, eller möjligtvis cykla lite längre och hamna vid giftalgsfyllda Finjasjön. Har man ett par slantar extra i fickan och lite ork över kan man ta tåget till perstorp och bada lite med alla tusen fiskmåsar och getingar. Hade man mycket energi och vill och kan lägga en heldag kunde man ta tåget ner till malmö och ribban. Det va inte alls tokigt men det var absolut inget man kunde spontanisera eller kunde göra speciellt ofta. Att nu ha tio minuters cykeltid bort ner till hamnen och stranden, mer lagom avstånd till pappas båt och en innergård med hammock man bara kan slänga sig i känns helt freakin underbart. Att Hässleholm dessutom typ inte äger en uteservering lär jag inte sakna heller.

Hyllning till en annan Westside =P

När jag ändå är igång och snackar om flytten; emellanåt känner jag mig så sjukt sönderstressad. Igår fick jag ett utbrott på rulltrappan på Resecentrum som återigen var ur funktion för att några små ungjäklar pajat den för skojs skull. Känns som om jag hela tiden är på väg nånstans, men oavsett hur trevligt det än är när jag kommer fram är detta ingen hållbar situation. Men det är just det som håller mig flytande, att jag vet att det är så temporärt; att det snart är över. Men frågan är hur mycket av sin egen tid man kan och bör offra? Och hur mycket kan man förvänta sig att man borde få tillbaka?
Oh well. Ska verkligen försöka bli bättre på att uppdatera här, hinner ju inte ens med att berätta om allt annat som händer. Men ska satsa på att åtminstone ge en veckovis uppdatering här, och förhoppningsvis lite oftare =) Ta det försiktigt där ute, nu när regnet och fula vädret återvänder får ni se till att hitta på nåt kul inomhus. Holla!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0