There and Back...

Helt konstigt hur mycket jag ändå haft att göra de här senaste veckorna, mest av allt va det förra veckan när jag officiellt var helt ledig. Avslutade helgen innan med 2*party; Malmö fredag och Helsingborg lördag. Krävande men skoj ändå haha. Veckan som följde var ömsom total slapphet, ömsom flängande runt hela Skåne i olika ärenden. I fredags var jag och Majsan söderut och köpte tyg till min klänning som hon ska sy till min första sittning! Riktigt spännande, både att se resultatet av 2m mörklblått glansigt tyg och lite tråd, och själva sittningen. =)

Den här helgen har varit lugn dock, trodde att jag skulle behöva ladda batterierna ordentligt inför hela nollningsgrejen, än så länge anser jag mig ha haft rätt iaf. Blev hemmakväll här i fredags, ganska värdelöst. Lördags blev filmkväll på allas vårt favoritställe Högaborg haha, eller hur? :P Riktigt gully, största delen av spritsmugglarnas affärer görs i samma trappuppgång där vi hängde haha. Men trevligt faktiskt, kollade på Kidulthood, brutal men ändå absolut ok lördagsunderhållning. Se om ni vill!

 Sevärd

Ok, sen i söndags var jag hemma och vände några timmar, sen tillbaks till Sundets pärla för intromöte med faddergruppen och sådär. Relativt meningslöst, men det var ganska praktiskt så jag slapp stå som ett fån i  måndags när det började på riktigt och inte veta vart man skulle. En hel del trevliga typer på Service Management faktiskt, men förvånansvärt många icke-skåningar (fick nog en liten ledsen tår i ögat när vi bara var tre av åtta skåningar i min grupp haha.. ), trodde inte så många skulle hittat hit. Nästan 250st inkluderat alla inriktningar minsann!
Fest i måndags, igår hoppades jag över pubrundan (vilket så småningom skulle resultera i någon sorts bestraffning meddelade mina faddrar...:S Ajja...) men idag är det nån grej på Tivoli som jag ska iväg till om ett par timmar. Ett par grejer till den här veckan och sen sittningen på måndag, sen ska invigningen vara färdig.

Tror det känns hyfsat bra än så länge med hela plugg-grejen, bara en massa utgifter nu i början som tar musten ur en. Men som en äkta pluggis ser jag faktiskt framemot tentor och sånt där, ska satsa på de där åtråvärda stipendierna som hägrar femte terminen.

Tyvärr är min kamera slutkörd och tillbakalämnad, vilket innebär att allt detta smaskiga inte kunnat eller kan bli dokumenterat, ha! Men så fort studiebidraget når mitt konto når min hand en ny kamera, ska bara bestämma mig för vilken. Den jag vill ha är för dyr, men jag ska lösa det på nåt sätt, känner mig inte hel nu utan... :P


image12Den där vill jag ha!


Men nähä, nu är det dags att ge sig av igen, ingen rast och ingen ro! Ta det lugnt och hör av er för tusan.

Johanna


Kommentarer
Postat av: maran

fet kamera :D

2007-09-05 @ 16:37:49
URL: http://maran.webblogg.se
Postat av: Johanna

Eller hur! =) Fan du är så jäkla snabb att kommentera, måste trappa ner internethänget under arbetstid haha... :P Våga nu inte bojkotta mig pga stadsdelsval Mark, lova!!

2007-09-06 @ 01:12:48
URL: http://classyfied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0