Night vision

God kväll! Idag ställlde jag klockan tidigt för att jag skulle försöka ta mig upp på en joggingtur INNAN skolan. Psst, precis som om jag verkligen trodde själv att det ens fanns en chans att jag skulle göra nåt sånt. Däremot slängde jag i mig 4 (fyra!) mackor när jag kom hem och sen drog jag faktiskt, väldigt otippat förstås, på mig tightsen och försvann ut i spåret. Men aldrig mer att jag springer i skymningen, två äckliga jävla grodor skulle såklart dyka upp! Den första skrämde skiten ur mig mitt på slingar, så att jag bara tvärvände och sprang tillbaka hela vägen igen. (Nu tänkte jag i och för sig gjort det några hundra meter längre fram, men den äckliga paddan tidigarela beslutet kvickt). Den andra skrämde skiten ur mig när jag sprungit färdigt och varvade ner på vägen tillbaka till lägenheten. Den satt helt still så jag såg den inte förrän jag nästan trampade på den, och då skrek jag högt och sprang värsta omvägen runt den. Fy fan rent utsagt vad jag hatar grodor och paddor! Dessutom är det mer creapy att motionera vid hässleholmsgården i skymningen än att gå genom stadsparken i Helsingborg nattetid. Överallt hör man prassel och ser saker röra sig. Ibland är det löv, ibland riktigt motbjudande kräldjur - nej, nu är det dagtid som gäller framöver...

Idag har jag och antagligen ett par andra miljoner Svenssons tittat på Idol. Skillnaden mot andra år, framför allt förra året, är att detta årets startfält verkligen är svinbra! Förra året va det bara massa rockare som juryn tyckte var coola och hade personlighet som var i final, den här gången är det verkligen talanger. Dessutom en hel del fler typ soulsångare, även det är roligare än t.ex. popsnöret Darin haha. Min favorit hittills, som jag faktiskt tänker lägga en röst på så småningom, är Christoffer, gillat honom ända sen första audition. Jaa han ser lite knäpp ut, men sjunger ju helt grymt! Ska faktiskt bli riktigt spännande att se hur det går i år, får väl kompensera att jag var kass på att följa förra året genom att följa det ordentligt i år. Har ju ändå inget annat för mig fredagkvällar haha, patetiskt... :P

Fy va kasst humör jag varit på hela helgen, ber offentligt om ursäkt för det här och nu. Började med att visningen av lägenheten vi ville ha inte alls var bra, motsvarade inte alls ens förväntningar. Hade en ganska kass kväll på Villan dagen innan med, blev typ ovän eller åtminstone kom på kant med massor av folk av någon outgrundlig anledning. Jag fattade ingenting då, men som tur var verkade ingen långsinta eller ens komma ihåg det nu i efterhand. Skönt, men jag tyckte det var tråkigt då, och kom in i en helt tråkig sinnesstämning eller nåt.
Inget hände på fredagen, och inget på lördagen. Ingen som ens knystat att de kanske skulle hitta på nåt. Inte förrän halv 12 på natten när det första fyllesamtalet kom. Det roligaste som hänt den dagen, men ändå tråkigt att de inte tänkt på mig innan så man kunde hängt på istället för att bara dela telefonlinje med dem haha. Andra samtalet kom tre kvart senare, sen tyckte jag att det var läggdags.
Jag och Maja plockade lite kastanjer och tränade en kort stund i ishallen på dagen på lördagen i och för sig, det var roligt och jag har massa fina foton från det. Kan lägga upp nåt här nu.

     

Yesyes y'all, finns fler, får se dem nån annan gång om ni inte har facebook. Alltså helt ärligt, det måste verkligen vara årets grej. Jaja, anyways. Nu ska jag glo lite TV men sova tidigt. Imorgon: Tvättid 7-12, (inte klokt, hur ska jag palla?) och sen lite nyttiga ärenden och sådär. Ha en fin morgondag och dagar tills vi hörs igen. Ut och njut i det fina vädret ifall det håller i sig imorgon också, idag var det helt otroligt bra ju! Holla!

  Moi & Majsan på väg hem, äntligen tar vi samma tåg ibland!

Johanna


Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Vilka sötnosar som åker tåg !!!!!!
Bra det där med dagtider, och det är inte grodor/paddor som jag tänker på.

2007-09-25 @ 20:26:29
Postat av: Jonte

Hur kan man inte nämna Amanda i Idolsammanhang. Och Malmö killen!
Illa : )

2007-09-28 @ 00:03:55
URL: http://www.whatsupjr.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hehe, men skåningarna är ju i en klass för sig, de behöver inte ens nämnas. De ska dessutom vara kvar och vinna allt såklart, BARA för att de är skåningar. Tror att du kan tänka dig min oerhört entusiastiska patriotism när det är så jättemånga skåningar med i år, nästan så man blir tårögd haha.
Men erkänn att Christoffer är grym också?
Puss

2007-09-28 @ 23:33:55
URL: http://classyfied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0