Fredag

Jaha, så sitter man här, ytterligare en fredag framför datorn. Tokskoj ju. Gick hem från tåget när regnet öste som värst också så alla kläderna fick hängas in i duschen direkt. Känner mig dock nöjd över att ha klarat av de 2 första universitetsveckorna, en del kommer inte ens så långt. Den här veckan har varit kort i antal dagar räknat, men mycket nytt att bomba hjärnan med, ekonomiska begrepp i alla dess härliga former ska nu avhandlas, tenta redan om drygt 3 veckor. Idag och i tisdags var det företagsspel på schemat, svårt men riktigt kul. Är ett strategispel som typ ser ut som ett fett monopol, och så går det ut på att man ska ta över ett företag och hålla det flytande under de kommande 10 åren. Dessutom tävlar grupper mot varandra om bäst resultat. Så måste man styra massa olika moment i processen och allt ska sedan varje kvartal och år redovisas i bokslut, resultat- och balansräkningar, intäkter osv. Hur mycket som helst! Till råga på allt fick jag för mig att gå ut igår kväll, vilket medförde att sov tre timmar innan hela den här dagen. Måste nästan gratulera mig själv till att fortfarande stå på benen, har inte gått och lagt mig eller sovit eller nåt sånt sen kl 7 imorse. Klarade dessutom speluppgiften riktigt bra, vi kom två om man ser till årsinkomsten och trea baserat på det egna kapitalet. Thanx, ni kan sluta klappa nu.

Gick direkt från Campus igår hem till Anna, min nya klasskamrat och vän som bor på Bryggaregatan i mitt älskade Söder/Högaborg. Där blev det korv stroganoff och Johan i vår klass kom ner och joinade en stund till Idol. Cider för mig, vin för Anna och fin Whiskey för Johan. Docl ändrade de sig och ville inte följa med ut (kanske taktiskt drag egentligen) men jag hade bestämt mig och drog därför själv bort genom gatorna bort till Villan. Oj vad pistolmord, knivöverfall och våldtäkter där har begåtts, men jag halvsprang hela vägen och fixade nog en rekordtid. Där visste jag att jag skulle träffa Alex (en av mina faddrar från nollningen) för eller senare men inte om de kommit dit än. Dock är alla så förbannat trevliga och sociala där, så jag behövde inte stå i ett hörn och se töntig ut. Snackade en stund med den där coola japanen från Malmö med glasögonen; vi snackade CaliRoots och att han skulle flytta till Högaborg om nån vecka bara minsann. Jag vill också!! Så småningom hittade jag Alex & co i alla fall och det blev en helt ok kväll förutom att folk tenderade att spilla på mig konstant. Äsch, sånt får man tåla ibland.

Studielånet och bidraget kom nu i veckan också, så mitt cash flow är back on track igen, tack för det! =) Spara verkar jag ju inte veta hur man gör, så jag drog till och köpte den där kameran jag ville ha, lär dyka upp på posten på måndag. Riktigt skönt, känner mig inte hel utan nån, speciellt nu under nollningen när alla fotat som galningar hela tiden.  I övrigt ska jag spara och snåla så att det kanske kan bli en avresa i januari om det skulle bli akutellt. Strictly Sweeetnessss.

Jaja, nu har jag traggat av mig lite, kan duga för denna gång. Nu är det dags för hemmagjord nachoastallrik, jag är så alt så det är det enda jag orkar fixa. Palla laga mat till sig själv liksom. Vill passa på nu också att gratulera min kära mor som fyller år, hoppas jag var först att gratulera imorse... GRATTIS igen iaf!

Dagens soundtrack är The Truth med Common, riktigt skön denna regniga fredagkväll. Ta det lugnt out there nu. Holla!

Johanna


Kommentarer
Postat av: lilla mamman

Tack för gratulationen !
Jäklar, närverkssladden har gått sönder så jag måste hålla den intryckt hela tiden. Hoppas du får denna kommentar iaf.

2007-09-14 @ 21:48:59
Postat av: pappsen

Kollat kameran på nätet, verkar vara ett bra köp,
(om man nu har råd att lägga så mycket =).

2007-09-15 @ 08:01:00
Postat av: maran

"mitt älskade Söder/Högaborg."
haha god damn kompis.

2007-09-18 @ 17:06:59
URL: http://maran.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0