v. 43

Det här har varit en galen vecka! Jag utnämner mig själv till Skånes mest ofrekventa, men ack så flitiga utnyttjare av kollektivtrafik. Självklart med min syster på en hedrande andraplats, om inte annat för den lojalitet hon visar trots idioter till servicegivare på vissa platser.  Nu är det dock söndag och veckan är snart slut. Förutom en fruktansvärd förkylning har jag faktiskt klarat mig bra. Tenta i torsdags, tror och hoppas att den gick lysande. Det kändes jättebra, jag skrev jättemycket och kände att jag kunde det, men man vet ju aldrig. Förra tentan tyckte jag gick kasst men jag fick bra resultat, förhoppningsvis har jag mer rätt den här gången, eller så får jag kanske börja tro att det gick dåligt nu också... :P

Tenta och lån firades som vanligt på Villan, dessutom med en riktigt trevlig uppladdning hos Anna först. Riktig tjejmiddag; några från vår projektgrupp (som verkligen slitit ihjäl sig den här veckan!) och några andra från campus. Stor pastasallad och mycket tjejsnack. Det bästa den kvällen var ändå att ingen tagit med musik, och Anna någon dag innan bara rensat hela sin hårddisk och glömt sin ipod hos sin kompis i Lund. Till råga på allt var vi tvungna att dra ur internetsladden för att koppla in datorn till högtalarna, så YouTube var inte heller ett alternativ. Självklart låg min musik i väskan, så det var nästan uteslutande min musik hela kvällen, underbart! Efter en sväng uppe hos Johan blev det Villan och sen Cardinal. Stundtals mycket trevlig kväll måste jag få lov att säga.


   
1. Mycket folk i Annas lilla kök. 2. Jag & vår fadder under nollningen, Anna heter hon också. 3. Anna & jag. det är f.ö. bara läsk i den där flaskan, vi lurades lite...=) 4. Fadder-Anna & jag på Villan. Yes, min skjortklänning är snygg som tusan, ni behöver inte säga det...


Igår var det ju det efterlängtade maskeradpartyt hos Maja & Dennis. Riktigt raffa. ( = inte alls tillfredsställande i förhållande till ens förväntningar) Vi hade planerat ut en outfit till mig som tog typ en halvtimme att fixa, åtminstone betydligt längre tid än vad jag hade den på mig sen. När jag kom till Maja, lite senare än en del andra som vanligt, var det i stort sett bara hon som klätt ut sig. Usch, hatar sånt. Och så som jag såg ut åkte allt av efter 20 minuter max. Eller ja, jag bytte till min andra outfit jag skulle ha sen i Helsingborg, dit jag skulle så småningom. Men sen när jag väl kom till Hbg blev det trevligare, och relativt billigt också, det är ibland det viktigaste för en fattig student som jag. 

     
1-5. Ska man klä ut sig kan man lika gärna ta i ordentligt



Imorgon är det dags för sista momentet på första kursen; projektredovisningen. Sen är det enda inplanerade den här veckan tandläkartid på torsdag, och kanske nån fika här och var, får se vad det blir råd till. Har ett litet musiktips den här veckan till er som jag inte redan tvingat på den:

Tami Chynn - Over & Over Again Jättefin verkligen, kan lyssna på den hur många gånger som helst utan att tröttna. Videon tog lite lång tid att ladda dock, så brygg en kopp kaffe medan ni väntar. =)

Har fått requests om lite djupare inlägg här, jag jobbar på det. Att det blev så i början berodde på 8h ensam på ett Postkontor, och inte mycket annat som hände runt om heller, då  Nu är situationen lite annorlunda, men vi får väl se om det kommer mer sånt snart. Nu är det matdags för mig, ta det försiktigt och ha en fortsatt trevlig kväll! Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockan? Holla!





Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0