Hösttider

Nu när vi verkligen är inne mitt i hösten och det har hunnit bli sådär ruggigt och regnigt också tänkte jag tillägna ett inlägg till min troligtvis bästa vän under dessa månader =)

 

Min älskade Ecko-jacka. Tänkte hotta upp den lite genom att sy fast alla knappar som lossnat, eller åtminstone låta Maja göra det. I väntan på dunjacketider kommer vi att teama underbart hoppas jag på.

Jag har förresten lite fler reggaetips mot höstmörkret. Vad sägs om

Half Pint - Greetings och Anthony Cruz - Halfway Tree och  Bounty Killer & Barrington Levy - Living Dangerously.
Riktiga smashlåtar enligt mig, dock finns den första bara som liveframträdande på YouTube. Och den andra är minst sagt...eh.. underhållande. Grymt bra låtar, grymt små videobudgetar; verkar tyvärr vara så alltför ofta inom reggae och dancehall. Men Half Way Tree är nästan lite känslosam för mig, de är i Ocho Rios, den staden vi var mest i på Jamaica. Känner igen massor av ställena, så kul! Hur man kan göra en hel låt med såna lyrics är lika festligt, men den är svängig, så då kvittar det!

Enjoy, och på återseende! Holla!

Johanna


Kommentarer
Postat av: pappsen

Sköna rytmer men dom borde alltid ha textade skyltar för vad dom sjunger och säger (även live!).

2007-10-19 @ 12:51:07
Postat av: Johanna

MAn vänjer sig... =)

2007-10-19 @ 18:13:22
URL: http://classyfied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0