en vanlig tisdagsmorgon

Igår fick jag min första universitetstenta avklarad. Fruktansvärt skönt. innan helgen kände jag att jag kanske inte hade pluggat varenda minut jag kunde, men jag hoppades väl att det skulle gå vägen ändå. Vi fck höra att över 40% av förrå årets studenter hade kuggat sin första tenta, så pressen lindrades åtminstone lite där. Men jag satt en stund i fredags, ett par timmar i lördags och hela söndag kväll.

Tentan till trots var vi ute i lördags, det var riktigt kul. Tyvärr verkar de flesta på Campus ha en förkärlek till utestället Cardinal i Helsingborg, och jag skulle verkligen aldrig få för mig att betala för att spendera en kväll där. Bara fördomar från min sida nu, inga som helst belägg för mina åsikter... :P Men mina övertalningsförsök för Tivoli gjorde inte susen riktigt, så jag och Anna hamnade ett tag på Hamnpaviljongen där vi möte Johan och Sammy, med avsikt att avsluta kvällen i ett lugnare tempo. Men det passade inte mina önskningar helt, så jag drog iväg ett par samtal och gick själv bort till Tivoli för att möta upp folk där. Träffade Christoffer direkt utanför, men rock i Vinylbaren är ju som bekant inte riktigt min grej. När jag träffade Mark blev jag glad och betalade då frivilligt det rån till inträdespris det faktiskt är. Tack vare Marks entourages tivolipass slapp jag dessutom halvtimmeskön, annars hade det troligitvis blivit en snabb klackvändning tillbaka till Anna. Väl inne fick jag tag i Linus och hängde väl med honom och hans galna kompisar från Hässleholm (jepp, vi verkar vara så allihop tydligen, utan undantag) större delen av kvällens återstod. Men strax innan stängning fick jag för mig att jag ändå skulle bort till mina kära medstudenter och sova, och så blev det också.

Så i söndags drog jag hem ett par timmar, sen tillbaka igen till Bryggaregatan. Anna mötte mig och vi köpte en fet Big One-pizza att dela, min matsäck orkade max 1/4 dock. Klent. Sen somnade vi båda på hennes säng en stund haha, så himla omotiverade att sätta igång med pluggandet. Men nästan 4h blev det iallafall så småningom, Johan kom ner och joinade en stund också. Slocknade framför TV:n vid 11, helt färdig i huvudet. När klockan ringde 09.00 var min första tanke: Vad är en finansiell analys? När jag insåg att jag inte kunde svaret kastade jag mig efter mitt anteckningsblock och försökte dunka in all information; en timme senare skulle jag ju sitta med tentan i handen.
Vi hade stora problem att hitta till lokalen men när vi väl kom dit såg det ungefär ut som Björket här i Hlm; en stor, vagt upplyst danslokal som varit med om sin storhetstid redan alltså. Skrev hela tentan med bara en liten spotlight riktad någonstans halvnära mitt bord. Verkligen ultimata förhållanden. Kändes jättebra efteråt iallafall, ingen ångest, och förhoppningsvis bara en bokstav i resultatet.

  

Idag när jag vaknade var jag så fruktansvärt trött, fattar inte varför, men det är väl troligtvis hjärnans urladdning från tentan som gör sig påmind. Men jag beslutade att precis som alla andra utnyttja den där akademiska kvarten och inte som vanligtvis vara på Campus 45min innan lektionsstart. Så jag tänkte ta tåget via Lund 20 min. senare, trots en viss risk för eventuella förseningar. Var ute i ganska god tid tyckte jag när jag kollade på klockan på väg hemifrån. Men god tid för mig är när jag slipper springa, men ändå nätt och jämnt så man inte behöver stå och dryga på stationen en massa. Men när jag kommer ner för backen så jag ser stationen och spåren, och klockorna om jag kisar noga, fick jag panik, klockan var helt plötsligt alldeles för mycket så tåget borde redan gått! Innan jag insåg att jag bara såg vilka siffror visarna pekade på, och inte helt kunde fastställa vilken som pekade på vilken, hann jag bli riktigt stressad. Åh, hatar verkligen när morgnar börjar så. Men jag var alltså inte alls sen, och tågresan gick riktigt smärtfritt.

Jaha, nu är det bara till att ladda om inför andra delen av kursen, ingen rast och ingen ro. Imorgon är det action på Villan tror jag, förfest hos Martina på Vallgatan. Annas släktingar från 08-town kommer imorgon så hon missar. Men jag har lovat att fortsätta med mitt mission att fixa hennes kille, ska göra så gott jag kan åtminstone. Får se hur det går, kommer säkert bli kul om inte annat. Struntade i tentafesten i måndags, så fort jag kom hem däckade jag och lämnade inte lägenheten på hela resten av dagen. Så nu har jag laddat batterierna, nu kör vi igen! =)
Ok, allt för den här gången, glöm inte att ta det försiktigt. Holla!



Johanna


Kommentarer
Postat av: lilla mamman

JÄTTESTORT GRATTIS

2007-10-04 @ 16:09:48
Postat av: Johanna

Men nu fuskade du, har ju inte kläckt den stora nyheten än här... :/ Men tack ändå! =)

2007-10-05 @ 12:34:41
URL: http://classyfied.blogg.se
Postat av: lilla mamman

Förlåt då !

2007-10-05 @ 20:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0