NyttNytt

Idag vaknade jag vid typ halv elva, snoozade den obligatoriska kvarten, och blev upphämtad av mamma en knapp timme senare. Var tänkt att jag skulle städat lite noga innan hon kom men fastnade framför datorn, som vanligt. När mamma kom ringde farmor och gratulerade och pratade en stund, mycket trevligt. Farfar satt och smyglyssnade i bakgrunden meddelande han mig när farmor tänkte lägga på, och så började de gnabba en massa för att han helt plötsligt ville prata nu när hon skulle lägga på, han kunde väl sagt nåt innan, osv... Jaja, så är det att vara gammal. När vi äntligen kom ut från min lägenhet mötte vi Jonna Härbst och hennes Martin och hennes bäbis. Inbäddad så jag knappt kunde se den fick jag fram nåt i stil med "åååh va liten den är". Så smått är inte riktigt min grej än.
I alla fall, jag fick äran att köra ner till Höör, skulle dit och hämta lite möbler och namnsdagsfika lite. Hämtade upp mormor och åt köttbullar hos henne, räknade inte dem men det blev nog kanske 10. Mums! Sen smälte vi maten och åkte till deras favvocafé, ett växthus utanför Höör som även fungerar som fik. Supermysigt, inrett med kiwiträd klättrandes i taket. Några var strax dags att skörda, allt ihop såg väldigt coolt och annorlunda ut, tyckte det var jättetrevligt även om min andra kopp te var döäcklig.
Efter en och en halv timme drog vi vidare till Bilema och shoppade lite, köpte cd-r-skivor som jag skulle bränna hos mamma sen. Sen var det dags att fika igen, efter det fick vi nog och åkte till Tyringe, fortfarande med mig bakom ratten. =) Där brände jag fem skivor varav en sitter kvar i mammas dator fortfarande tyvärr, alltid ska jag glömma nåt.
Var hemma strax innan tio, fick då ett ryck jag har gått och velat om länge, så jag tog och ändrade runt och möblerade om hela lägenheten! Vet inte om jag är nöjd med resultatet än, kan nog behöva finslipas lite grann åtminstone. Ska sova på saken, ni får komma hem här och titta och se vad ni säger! =) Pappa du får nog komma och fixa till den där listen igen, nu ska helt plötsligt en massa sladdar åt andra hållet istället... :S Har dock själv satt upp min läs/sänglampa och fått en liten läshörna, mycket nöjd med resultatet. Där ska jag sitta och läsa böckerna jag fick av mamma i namnsdagspresent fastän man inte borde få några, och fastän det bara var nån månad sen jag läste allihop, de är fantastiska! =)
Nähä, klockan börjar bli mycket för en människa som mig, har inte vant mig vid helgledigheten än, men jag jobbar på det. Nästa helg blir det feeeest! =)

Sleep tight y'all!
Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0